Gertaeren deskribapena
Data : –
Helbidea :Batzar Nagusiak, 25
1880an inauguratu zen Trenbide Franko-Belgiarrak Ortuella eta itsasadarraren arteko ibilbidea egiten zuen, Lutxana igaroz. 7 km luze zen, eta ibilbidearen zati batek Barakaldoko hirigunea zeharkatzen zuen minerala Nerbioi ondoan zeuden zama-tokietara eramateko.
Hiribide horretan, trenak eta bagoiek hiriaren formak saihesteko zubiak eta tunelak egin zituzten, eta tunel horietako bat, zehazki Portu kalearen ondoan kokatutakoa, erabili zuten, hain zuzen ere, bonba aterpe gisa, baina aurretik behar bezala gaitu behar izan zen.
Alkateak, 1936ko azaroaren 7an, Franko-Belgiar Sozietateko ingeniari-kudeatzaileari zuzendutako gutunean, tuneleko bi irteeretan burdinazko ate birakariak jartzeko eskatzen dio, aterpearen kapazitatea handitzeko eta segurtasuna indartzeko”, eta bide batez adierazten, “horrek, jakina, ez duela aipatutako tunelean konpainia horretako meatze-trenen mugimendua inolaz ere oztopatu behar ”.
Ia hiru hilabete geroago, 1937ko otsailaren 3an, alkatea berriro ere zuzendu zitzaion Franko-Belgiar Sozietateko zuzendariari honako hau jakinarazteko:
“Ohorea dut jakitera ematea, Portu kaletik gertu Konpainiako meatze trenbidearen tunelak ezarritako aireko bonbardaketen aurkako aterpea indartzeko, lur metro kubiko batzuk bota direla gainetik, eta, gure teknikarien txostenen arabera, ez dute aipatu tunelean kalterik eragingo, ezta zirkulazioa batere oztopatuko ere. Aipatutako lurrak geroago erretiratuko dira udalaren kargura, une egokia iristen denean ”.
Gaur egun, trenbide horren ibilbidearen zati bat Dolores Ibarruri pasealekuak ordezkatu du, eta hortik, bidegorria igarotzen da.
ITURRIAK :
Barakaldoko Udal Artxiboa;
– 650. laukia, 20. fitxa.
– 650. laukia, 1. fitxa.
Lekuaren erreferentzia
Gaur egun, trenbide horren ibilbidearen zati bat Dolores Ibarruri pasealekuak ordezkatu du, eta hortik, bidegorria igarotzen da .
Kontserbazio egoera
Ez dago haren arrastorik.